Saturday, December 10, 2011

investor life : part 8 - the book of healing

previously on investor life [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]

bungkusan yang aku dapat itu mengadungi buku juga, tapi bukan panduan untuk jadi "banduan yang berjaya" buku itu masih baru dalam pasaran aku ada tercakap kat abg aku nie pasal buku tu, x sangka plk dia betul2 beli, sekali lagi "hujan itu rahmat".


"rich dad's-conspiracy of the rich", sebenarnya aku memang minat dgn buku2 dari robert kiyosaki nie, dan ini bukalah buku yang pertama aku baca. tapi buku ini begitu bermakna coz this book generally tell about history, present and future of world economy crisis, and same goes to me, i'm in the middle of crisis.

dalam beberapa helai yang telah aku baca, aku terjumpa sesuatu, barulah aku sedar ubat untuk penyakit aku nie bukannya berada di klinik atau farmasi tapi di kedai buku, the i start to realize that all this time i'm try to build an empire, my empire an asset to me, but i forget one most important thing that the behavior of this kind of asset is "growing" at the moment i'm not growing it will come over me, then here i am just a stupid kid will a biggest failure. aku rasa itu adalah penawar yang aku cari selama ini.

it time to resume the lesson.......

to be continues.................

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat