Saturday, December 10, 2011

investor life : part 7 - hujan itu rahmat

previously on investor life [1] [2] [3] [4] [5] [6]


hujung tahun di pantai timur, "boh" (tenkujung) kembali lagi, dari aper yang aku belajar masa fardu ain dulu, "hujan itu rahmat dan ayatNya sangat jelas di dalam Al-quran".

seperti biasa masih lagi dgn routine aku walaupun hujan lebat, aku masih fikirkan rahmat aper yang akan diturunkan bersama hujan kali nie, biasanya time2 cam nie ler orng kampung tangkap ikan air tawar, dari sinilah aku melihat hujan yang turun itu membawa zat-zat Allah yang begitu banyak.

hujan yang lebat tadi kelihatan reda, satu lagi rahmat Allah muncul, jalan kampung yang sunyi semasa hujan tiba menjadi sibuk bila hujan reda, dalm aku memerhatikan suasana yang penuh dgn routine itu, tiba2 ader sebuah motosikal yang masuk ke lapang rumah aku, motosikal yang ditunggang loeh posmen, dalam hati aku" kalau xder surat mesti posmen nie nak tanya jalan".

betullah "hujan itu rahmat", bukan surat tapi dua bungkusan yang sampai. dua bungkusa dari abg aku yang berada di kuala lumpur, bungkusan besar adalah untuk abg aku, rupa2 nya org KLLL hadiahkan abg aku nie buku "panduan untuk ibu mengadung" maklum ler isteri dia tu baru mengandung.

dan satu lagi bungkusan kecil adalah untuk aku????!#@$#%$

wonder what inside?????

to be continues........

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat