Saturday, December 10, 2011

investor life : part 6 - routine

previously on investor life [1] [2] [3] [4] [5]

apa yang you all akan buat bila sakit???
(a) serah kepada takdir....
(b) berusaha cari penawar....
(C) ataupun kalau panjang umur, hidup lagilah aku nie.....

ermmm....of course aku pilih (b) sayangnya bila pergi klinik atau farmasi yang berdekatan, xkan ada ubat untuk rasa serba salah ni, so terpaksalah aku pilih (a) plk. orang kata bila kita dah berusaha kenalah tawakal plk.

sementara "menghitung hari detik demi detik " tu, hidup aku nie cam banduan pn ader jugak, nak2 plk time tu mak aku pergi menunaikan rukun islam kelima, tinggallah aku ngan abg+bini dia. jgn salah faham abg aku x kurung aku pun, it just "sometime you do not need a jail to hold a prisoner, it all about routine". life aku jadi cam routine bangun tidur, tolong abg aku kat kedai runcit, pastu tidur balik, dan aku faham kenapa ader banduan yang lari mahupun insaf, sebabkan routine2 cam nie ler.......ermmmmm

nak tahu aper yang bagus tentang routine nie, it teach you to forget, dan aku senyum kembali. tapi aper yang menakutkan aku adalah bila aku tamat semester break routine aku akan berubah, adakah aku akan kembali normal?????

to be continues........

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat