Wednesday, October 12, 2011

investor life : part 4 - harapan baru

previously on investor life [1][2][3]

kalau sebelum aku tekad untuk jadi engineer dari berniaga, so tamat je diploma aku terus interview untuk sambung ijazah di tempat dan dalam bidang yang sama, mulalah kehidupan si "penaman anggur"...hehehe......malah aku x pelan lansung pun untuk cari kerja sementara menungu kemasukan baru untuk ijazah.

masa lepas SPM dulu pun cam nie lerr jgk....duduk je kat rumah sambil tunggu futher study, tapi sebenarnya memang aku ada niat nak bekerja cari experience lerr katakan, tapi aku nie cuma anak yang patut dengan perintah mak, bila mak aku x izinkan aku cari kerja ayat dia lebih kurang cam nie " alah duk je kat rumah lagi pun 2 bulan je cuti".....cewahhh...alasannsss....

mulai dari saat itu aku sudah hampir lupakan semua masalah, dilema, dan segala macam lagi yang berkaitan dengan business, semangat aku pun semakin berkobar2 untuk sambung belajar......

dan buat pertama kali dalam hidup aku " I WANT TO BE AN ENGINEER " ikhlas dari hati.....

.......to be continues

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat