Monday, October 10, 2011

investor life : part 2 - kembali sebagai seorang engineer

previously on investor life [1]

kalau sebelum nie aku berusaha untuk menjadi seorang "bos", tapi kali nie aku akan cuba menjadi seorang "kuli" yang pro dan mendapatkan bayar yang tinggi. "masuk kandang kambing mengembek masuk kandang rimau mengaum" dah dua tahun aku mengaum tiba2 aku terpaksa mengebek, memang menjanggalkan, tapi disebabkan perkataan "I QUIT" yang aku cuba tanamkan dalam otak aku so suka x suka aku kena mengembek juga.....

sampai sekarang aku masih tidak mengerti kenapa aku mengambil jurusan engineering....seingat aku sejak dari kecil x pernah plk terlintas kat kepala aku untuk menjadikan engineer sebagai cita2....ermmmm....kalau nak ikutkan timeline cita2 aku nie:
  1. masa zaman kanak2 bila mak aku tanya nak jadi aper bila besar nnt, dgn confident aku jawab nak jadi polisssss+traffic coz syok tgk citer roda-roda kota raya....hehehehe....
  2. masa sekolah rendah aku nak jadi pegawai bank plk coz selalu follow abang aku pergi bank syok tgk kerani2 bank tu kira DUITttttt...hahaha.....
  3. bila dah masuk sekolah menengah, maklum ler zaman remaja, mula fikir nak rilek je dan aku tukar cita2 aku kepada cikgu @lecturer coz nampak cam byk cuti je kalu jadi cikgu nie....hohohoh
last2 ambik ko engineering jgk yang ko belajar!!!!....ermmm..takdir...eheheh

dan sampai sekarang aku masih lagi cuba untuk menjadi seorang engineer, walaupun aku dah mula mengerti, nak pusing balik dah xleh so BRING IT ON........>>>>>to be continues

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat