Tuesday, April 19, 2011

politik dan pelaburan, antara realiti dan harapan!!!!

assalammualaikum......

FOA harap2 jgn ler ader orng maki aku coz tulis pasal politik nie....hehehe....aku nie bukan blogger kickdefella @ sewaktu dgnnyer, aku nie cuma blogger yg [sini]....cuma entry kali nie aku nak share opinion aku sal politik dan aper kesannyer kepada pelaburan......

spt yg kita semua sedia maklum pru sarawak baru saja berlalu dan aku tertarik dgn aper yg diramalkan bhw harga barang akan naik lagi????

niee logo pru baru2 nie....hehehe


klu kurang semua perasan sebelum pru nie berlansung harga minyak dah naik....nie aper kes plk.....ehmm

graf harga pertol RO95 dlm masa 7 thn....


ok, dipendekkan cerita secara asasnya kenaikan harga brng dikaitkan dgn[sini].

so malas ar nak tulis panjng2 dan detail lagi coz nie bkn bln mei lagi...hehehe.... klu korang masing ingat dgn may revolution[sini] the sophisticated investor real journey will begin...inshaALLAH.....

cuma buat masa nie aku akhir entry nie dgn sedikit penemuan dari buku yg aku baca "conspiracy of the rich"
........big bank robberies require political clout and that why our politician has been slow to react to these bailout, in a system so corrupted......so isu politik ari nie telah menyebabkan terlalu banyak kebocoran dlm sistem kewangan negara dan itu sememnagnya tidak dapat dinafikan lagi.

in this case, beside waiting for government rescue, we need to survive. right now you all must make sure that the government not just rescue a death body, if not what the rescue meaning it is.....sbb tu ler aku selalu tegaskan dlm beberapa entry seblum nie "be part of the solution not problem"....and that why you need to plan your own investment not just be the victim of the investment itself....[here]

ikhlas,
azri deris

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat