Sunday, September 4, 2011

Aku Mata Duitan.....



"Aku Mata Duitan", peringatan in bukan statement berani mati tapi luahan hati....hahahah

suka @ tak memang aku mata duitan....pelabur yang tamatkan duit...hahahaa...ader cam orang jahat x???

dalam perjalan hidup sebagai seorang pelabur nie, walaupun masih baru memang ader yang akan caci maki, maki hamung dan macam2 lagi, staement tu sebenarnya dah jadi sarapan pagi aku hahaha....klu dulu memang aku panas ngan sapa2 yang cakap aku nie gila duit lerr, cam ner nak ader awek hati ko hati duit jerrr, alah duit tuu dunia jerr, hidup menipu orang lah(tu masa berjinak nagn MLM lu tapi pencen dah)......

mungkin itu sebabnya aku kurang berjaya ngan duit aku dulu coz byk sangat ayat2 yang mematahkan motivasi aku...tapi 3 tahun bai....give up, regret, loss....is nothing

FOA kpd sesiapa yang benci ngan orang yang mata duitan...korang tahu ker makna sebenar duit tuu...klu xth google...hahaha...tapi aku rasa pasti google akan bagi jawapan nie....


you all rasa tu duit ker????...bagi aku tuu bukan duit tapi kepingan2 kertas yang dicop dgn kepala raja kita, so adakah nie duit.....


kalu sesiapa yang suka beli emas @ perak mesti you all setuju yang tuu adalah duit.....hahaha klu cam tuu you all mata duitan lerr kita sama geng...hehehe...gurau jerrr.....

sebenarnya ini adalah duit........

****gambar tidak dapat di search melalui google imej...hahahaa

tapi duit yang sebenarnya senag je nak tgk....you kena follow beberapa step nie jerr...

1)ambil cermin (klu blh yang paling besar ye)
2)lepas tu you all kena berdiri depan cermin tuu
3)aper yang you all nampak tuu ler duit......

percaya atau x itulah reality hari nie you all belajar, kerja, makan, minum, nak kencing pn kena bayar 2 kupang.....so semua duit yang you all dapat & you all belanjakan adalah imej yang ader depan cermin tuu...ehmmmm

so for me today that nothing wrong of being "mata duitan" coz duit yang sebenarnya adalh you all sendiri nak mati pun kena bayar....hahah..aku bukn saja mata duitan tapi i'm money fanatic or maybe lunatic...hahahah.....

jgn pula you all anggap aku nie giler...heheeh....ask yourself for example kalu cita2 you all nak jadi cikgu dan you habiskan masa bertahun2 semata2 nak melayakkan diri you all menjadi seorang guru so adakan you all gilerr....no you just a teacher fanatic or maybe lunatic...but remember once we have something to do in our life don't ever destroy the integrity of life cause it will effect the other.......

see you "MATA DUITAN"


No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat