Friday, April 8, 2011

Investor Wars

salam.....

ehmm rasanya dah lama juga aku x tulis entri psl investment nie...maklum lerr buzy skit coz entri2 psl investment nie perlukan survey yg medalam skit....anyway mari kita teruskan ngan topic entri kali nie "Investor Wars" cam "Star Wars" pun ader gak...hehehe

star wars......



investor wars


kan aku kata sama...cuma custom je lain.....hahaha

memandangkan terlalu byk jenis2 pelaburan yg ader kat market ari nie terjadi sedikit perselisihan pendapat di antara pelabur2 dan kebanyakkannya terdiri dari accredited investor....ehmmm cam ner plk tuuu???

sebagai contoh seorang pelabur emas berjumpa ngan pelabur unit amanah...dan masing2 mempertahankan pelaburan masing2...pelabur emas kata "duit akan hilang kuasa belian", pelabur unit amanah plk kata "emas susah nak simpan nnt kena rompak", dan ternyata semua org ader pendirian masing2.....walaupun aku nie seorang unit trust consultant spt yg aku katakan dlm entri sebelum nie bkn niat aku nak mempertahan mana2 pelaburan, coz semua pelaburan adalah bagus....yg penting adalh plan..sini

tapi korang pernah terfikir kerr kenapa terlalu banyak investnment product???....coz diferrent investment for different people/investor...sbb tuu ler pesilisihan pendapat nie hanya berlaku antara accredited investor je dan bkn pada pelabur2 lain..

so, because of the too many investment product do not ever try to pick any investment but plan the investment in anything

entri selepas nie inshaALLAH aku akan cuba ceritakan "cer citer~cer citer",....kak limah lerr plk...jenis2 pelaburan dan siapa pelaburnya...mudah2an entri nie dapat menolong korang semua rancang pelaburan korang....dan sekali lagi "be the part of the solution not problem"

sekian wasalam.....

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat