Tuesday, March 22, 2011

macam mana aku nak bagitau dunia supaya melabur????

assalamualikum...

ehmmmm...klu dah tajuk tu mula dgn "macam mana", so cam ner erk aku nak tulis.....ehmmm, sebenarnya dah hampir 3 minggu aku bergelar unit trust consultant(utc), tapi korang jgn salah faham plk niat aku bukan nak promosi aper2 kat korang semua, sekadar ingin berkongsi.

dalam 3 minggu nie sale aku hanya pada member2 terdekat je, alhamduliALLAH diorang semua sedar akan kepentingan pelaburan nie n sanggup sacrifice duit loan diorang semata-mata nak melabur, tahniah utk diorang semua coz dah ader pelaburan pada usia muda lagi.

tapi korang ingat senang ker nak cari pelabur nie tambah2 plk aku nie pakai kapcai je...hehehe....bagi agen yg dah ader kereta tu lain ler lagi pn diorang semua dah experience bertahun-tahun dalam unit amanah nie.

tapi aper yang menyedihkan aku rupanya banyak ag orang x percaya dgn pelaburan nie, ader setengah tu anggap nie MLM lerr, aku nie saja nak cari keuntungan ler, tapi aper pn understand ler its all about integrity, sekarang nie unit trust is part of my job and you cannot blame people for what they do for living, sama jer dgn korang semua berkerja, belajar, berniaga dan semua tu adalah sebahagian dari integriti

dan kalu korang semua sedar yang kita nie belajar di tempat milik orang kaya, berkerja di tempat milik orang kaya, shooping di tempat milik orang kaya, tapi bukan utk jadi sebahagian dari pada mereka semua.

dan kenapa aku nak sangat korang melabur tak kiralah kat mana2 pelaburan pn adalah kerana aku nak korang semua adalah sebahagian daripada jalan penyelesaian dan bukannya sebahagian daripada masalah......

sekian.........

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat