Friday, August 12, 2011

Emas dan Perak bukan pelaburan!!!

salam.....

entry kali nie kira berani mati...heheh...coz sebelum nie aku pernah masuk satu forum yang berkaitan dgn emas dan perak nie...perghh...cam kambing masuk kandang harimau semua terkam aku...hehehe...walau apa pun aku bukan nak memburukkan benda Allah nie...just want to share ngan you all pendapat aku tentang emas dan perak.


sebelum tuu aku nak tegaskan aku sendiri kumpul benda Allah nie terutamanya perak...ehmm cuma bagi pendapat aku emas dan perak tidak sesuai terletakkan sebagai pelaburan emas yang sebagaimana dikatakan, tapi aku lebih selesa menbrandkan emas dan perak sebagai islamic fixed deposit (F.D) yang diberikan nilai semula jadi oleh Allah S.W.T atas permintaan naluri manusia itu sendiri.....

mungkin ramai yang tertarik dgn kenaikan harga emas dan pontesi yang ada pada perak sekarang nie....tapi ramai yang terlepas pandang bahawa harga emas dan perak tidak pernah naik atau turun sejak azali lagi......just something wrong with fiat money...ehmmm nilai duit tu sebenarnya yang jatuh bukan harga emas dan perak naik @ turun....ehm maybe that is the method to tackle it price...ehmmm menarik siapa tahukan.....hhehehehe

istilah islamic F.D tuu tidak bermakna you all simpan je emas & perak tu, boleh dilaburkan seperti biasa, it just part of the thinking to teach investor and it work for me....my goal is not just be a gold or silver investor.....the true is for this moment sophisticated investor is who i want to be.....

sebab kenapa aku train kepala otak aku to think that way, adalah "investment is not about product and procedure but investment is a plan"...lagi pun aper yang aku tahu berdasarkan sumber yang boleh dipercayai sudah lebih 2bil duit telah ditipu dgn pelaburan emas & perak.....ehmmm tapi bagi pendapat aku susah untuk buat penipuan dalam pelaburan emas nie kecuali jika pelabur itu melabur dalam emas tanpa memegang emas fizikal....

ehmmm...klu nak citer psl emas & perak nie satu hari pn x abis tulis......nanti kalu ader peluang aku tulis ag...adios..................


*****kenangan masa join gold & silver seminar.......














Anda Juga Mungkin Berminat