Thursday, June 2, 2011

Adakah unit amanah (unit trust) suatu pelaburan???

Unit amanah(UA) @ unit trust merupakan suatu pelaburan yg diuruskan oleh pengurus pelaburan yg mahir dgn mengumpul sejumlah duit dari pelabur2 yang menpunyai objektif yang sama. Tapi the problem is adakah unit amanah ni merupakan satu pelaburan????

Dalam entri sebelum ni aku sudah mengaku yang aku nie part time unit trust consultant, dan bukan niat aku nak iklankan benda nie tapi for me investment is very important in this information age you need to invest, the problem is right now most of everyone do invest but they just be an investment victim, that why people is hard to believe the power of investing.

So for you information terdapat lebih kurang 40 buat company yang menguruskan saham2 unit amanah ni di Malaysia for more information ke Tanya dgn brother google…..heheheh, antara yg famous adalah seperti;

ASB

Public mutual

Maybank

CIMB

Tabung Haji

KWSP

Bank Rakyat

Dan banyak lagi

Unit amanah secara kesuluhannya merupakan satu pelaburan, TAPI……hehehehe, suka aku katakan yg unit amanah ni bukan pelaburan, aku ni bukan nak tunjuk pandai malah aku sendiri pn tidak mampu nak seimbangkan akaun dalam buku ledger…..jadi berdasarkan dari experience member aku yang merupakan UTC mcm aku juga, ada hamba ALLAH yang fight balik dgn ilmu kewangan yang dia ada dan akhirnya unit amanah nie TIDAK BAGUS……ehmmmmmm

Jadi ni jawapan aku mengenai satament aku tadi, UA bukan pelaburan tapi UA adalah pelabuaran…ish5…cam ner plk tuuu…..bagi aku UA ni bukan pelaburan coz UA merupak satu PELUANG….ehmmm…malas nak explain panjang2 takut langgar etika plk….heheh…aper2 pn kalau you all nak th lebih lanjut kena private talk….inshaAllah aku akan cuba explain……

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat