Tuesday, March 1, 2011

P00r P00l Full Fish

Investment ~ohohoh~investment….hahaha cam lagu lerr plk, agar2 klu publish nie blh jual x, ehmm tapi klu fazir tahir yg nyanyi confirm laku punya …..ehmm ye x ye jgk erk, sebenarnya klu korang nak th sebenarnya “is not about the investment and it’s always because of the investor”, ahh interesting jgk nie utk tajuk article selepas nie…hahahah, nak th lebih lanjut kena arr tungguuuuu….

Oklah….mari kita citer plk psl “poor pool full fish”, sebenarnya citer ari ader sambung sikit ngan citer sebelum nie “thank you ALLAH for the taste of sawal nilor”, ader aku ceritakan psl kebun pertama dan kedua kali nie aku nak citer plk psl kebun ketiga dan kat kebun nie ader kolam….ehmm kolam ler sangat padahal paya….hahaha








the poor pool but full with fish

Kolam nie memang banyak ikan sebenarnya masa aku pergi semalam pun lagu yang aku dgr adalah bertajuk ikan melompat, ehmm nie yg gian nak mancing nie…hehehe, cam pernah mancing je sebelum nie, tapi bila aku dgr bunyi ikan tu melompat, aku teringat masa mula2 aku hayunkan cankul kat tanam tue, hayunan aku tu ditemani oleh anak2 ikan yang berenangan kebebasan….ehmmm pas nie kena pancing arr korang….hahahah

Tapi per yg istimewa psl kebun nie adalah diusahaka oleh aku sendiri dan dibantu oleh abng aku time tunggu result SPM dlu, korang ingat ag x dalam article sebelum nie aku ader sebut psl “setiap satu kali hanyunan cakul adalah besamaan dgn satu unit saham dari ALLAH”, sekarang nie lerr aku faham kenapa mak aku tak bagi aku kerja masa lepas SPM sebenarnya dia suruh aku melabur, uhhh….banyak jugak ar saham aku klu cam tuu….hehehhe

Jom kita tinjau2 sikit pelaburan yang telah aku buat 4 thn dlu…..

ego mango tree

very shy banana plant

yellow coconut

different age same height

Tentu ader yang tertanya-tanya aper ler aku dok merepek masa cuti mid sem nie pelaburan lerr, hayun cankul ler, sawal nilor ler, anak ikan ler…..hahaha, tapi bagi aku semua tue adalah pelaburan, “because for me investment is very personal, for average people they choose long term investment and others is choose the short term investment”…ehmm actually ~what is the different between that two kind investment?, ~ and who is the others????????

I think is better for me to end this story with question mark?????




4 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

betul. ni laa pelaburan paling untung sekali
buat jasa pada tanah
memang confirm dapat hasil
Coupon makan-makan untuk korang"
Comelnya HEMPEDU ULAR"
Dia kata saya cantik TAPI saya..."

Azri Deris said...

hahaha....betul2...tapi kalu kena pasa caranya lagi lerr..
anyway thank for visit....

BTS said...

bagus...ye .
selamat berkebun

Azri Deris said...

tq.....

Anda Juga Mungkin Berminat