Wednesday, January 18, 2012

investor perspektif : juruwang, "babi" dan islam

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/01/melayu-disuruh-pegang-babi-di-perak.html?spref=fb

link kat atas mengandungi cerita yang hangat untuk hari ini, dimana juruwang disuruh memegang daging babi tanpa alas kerana dianggap menghina daging tersebut....

aku memandang perkara ini melalui perspektif aku, khas buat orang islam malaysia. aku rasa ini bukan isu baru berkaitan "babi" bukan saja pegang malah kadang2 apa yang masuk dalam badan kita dan menjadi darah daging kita sendiri pun kita x pasti, so nasib baiklah ada hukum "darurat", tapi sampai bila kita nak mengharapkan pada hukum ini.

aku pernah menghadiri majlis ilmu yang menbincangkan berkaitan darurat secara tidak lansung "seperti minum arak time darurat hukumnya tidak berdosa tapi keburukan tetap ada" dan biasanya keburukan inilah yang membawa kepada dosa, walAllahualam....

investor fear >>>>>

seperti yang aku jelaskan dalam entry diatas, dan sangat menakutkan jika aku berada di tempat juruwang tersebut diugut semata-mata menggunakan alas ketika memegang daging babi.

dalam entry ini aku tidak akan merayu kepada orang bukan islam supaya memahami islam, ataupun menyuruh orang ramai terutamanya juruwang tersebut membuat aduan (fight) hak masing2 malah menyalahkan mana2 pihak.

tetapi apa yang aku harapkan orang islam di malaysia bangkit untuk take over this country>>>islam adalah agama yang memerintah, so kenapa kita diperintah sedangkan kita majority???

if you ask me how???..so i replied "i challenge any of the Muslim even myself to fill all the list of top 10 richer man in Malaysia" why???..i already answer in that link....

good luck finding yourself in that list......

azri deris

No comments:

Anda Juga Mungkin Berminat